Zlecę księgowość, czyli na czym polega outsourcing księgowy?
Prowadzenie księgowości szczególnie małej, jednoosobowej działalności gospodarczej może z pozoru wydawać się mało kłopotliwe. W związku, z czym od dawna wielu przedsiębiorców podejmowało się tego zadania samodzielnie. Problem w tym, że jest to kolejna rzeczy, której musimy się nauczyć poświęcić swój czas, który można by, zamiast tego wykorzystać w celach zarobkowych, związanych ze swoją działalnością i specjalizacją. W związku z tym korzystnym rozwiązaniem jest outsourcing księgowy, czyli powierzenie wykonywania rozliczeń zewnętrznej firmie.
Co to jest outsourcing księgowy?
To zapożyczone z j. Angielskiego słowo można dosłownie przetłumaczyć jako zewnętrzne źródło. W praktyce chodzi tu o to, że zewnętrzna firma prowadzi nam księgowość, rzetelnie, zgodnie ze swoją specjalizacją. Zyskujemy w ten sposób fachowe wsparcie, które po dokładnym podliczeniu kosztuje nas mniej niż realizowanie tych zadań samodzielnie. Dlaczego? Weźmy pod uwagę czas, jaki poświęcimy na naukę i wykonanie zadań, na których absolutnie się nie znamy, dodatkowo wszystko trzeba sprawdzić, bo nie może być błędów. A teraz porównajmy to z tym, ile zarabiamy na godzinę, wykonując zadania zgodne ze swoją specjalizacją. Jeśli odejmiemy od tego koszt opłacenia księgowej, to będziemy na plusie.
Jak działa outsourcing?
Usługi księgowe dla małych i średnich firm nie stanowią dużego wyrzeczenia finansowego. Dodatkowo jest to jeden z kosztów prowadzenia działalności. Zlecając outsourcing z biurem księgowym, będziemy w stałym kontakcie, a zwykle raz na miesiąc trzeba będzie pojawić się osobiście, dostarczyć wszystkie faktury do rozliczenia miesiąca, następnie dostaniemy informację o kwotach, jakie mamy odpowiednio przelać do US i ZUS. Wszystko będzie zrobione bezbłędnie i na czas, bez naszych nerwów.
Jeśli zlecamy prowadzenie księgowości, warto zwrócić uwagę czy dane biuro zajmuje się również prowadzeniem kadr. Nawet jeśli na daną chwilę nie zatrudniamy jeszcze pracowników, to w większości przypadków nie wykluczamy tego w przyszłości, a wówczas poszukiwanie nowego biura i przenoszenie dokumentacji mogłoby być kłopotliwe.